About Us

Monday, March 30, 2015

Asam Pedas Untuk Suami namanya..


Semalam tamat sudah drama yang selalu saya follow dengan husband, Asam pedas Untuk dia. Sebenarnya, masa mula2 iklan drama ni dekat TV3 dulu saya dah agak yang drama ni dari novel. Saya ada novel "asam pedas untuk dia" tu. Beli masa baru lagi keluar dekat fiesta buku Karangkraf hujung tahun 2012. Lama dah kan novel ni?

Salah satu novel yang saya berjaya habuskan bacaan dalam 1 hari! Suka sangat jalan cerita dia sebab takde watak jahat banyak sangat, penceritaan yang tak sarat & meleret-leret, realiti sebenar kehidupan orang susah. Entah..saya rasa cerita ni satu cerita yang lain dari lain & tak terlalu klise sangat.






Bila tayang dekat Tv3, lagila teruja nak tengok. Bukan saya je, husband pun! Sampai kalau keluar bawak Fayyadh gi taman petang2 pun kena make sure balik awal. Terliur tengok asam pedas yang Ainin masak untuk Ziyad, tak memasal saya kena masakkan asam pedas untuk dia.Udahla tak terror sangat masak asam pedas! Hahaha...

Yang kelakar, boleh pulak bila makan asam pedas kita buat, husband siap buat gaya macam ziyad rasa asam pedas Ainin buat. Haha..kelakar tengok! Mujurlah husband cakap sedap. Saya jarang masak asam pedas sebab tak terror sangat. Kalau dekat kedah, asam pedas dia kuah cair. Ni nak buat versi melaka/ johor memang tak pandai sangat.  Tapi untuk suami yang mengidam, usaha la jugak buatkan. Try buat sendiri tanpa guna pes.

Apapun..ini namanya Asam pedas Untuk suami..

Asam pedas ikan tenggiri



5 comments:

  1. sama lah kita, saila pun tengok citer ni..tapi tengok sekali dua kali je huhu! terpikat tengok citer ni sebab jalan cerita dia tak dramatik sangat lepas tu tak klise macam cerita sekarang (kawen paksa). skrg gigih tgk drama ni thru online. huhuhu

    ReplyDelete
  2. sedapnya tgk asam pedas tu. terus terliur nak jugak ni haa

    ReplyDelete
  3. asam pedas ni kalau buat pon kadang2 semata untuk dibuat cicah cekodok je..
    .

    orang melaka tapi tak pandai sangat buat asam pedas jugak sebab tak minat...heheh

    ReplyDelete
  4. best ke ceritenye...pernah tgok gitu2 je...maybe sebab xtgok dr awal kot..tu yg xlyn sgt..tapi asam pedas ikan tu memang nmpak sedap

    ReplyDelete
  5. Terliur tau tgok...imah..nk resepi....hehe..cik mah xpernah wat pun..sbb bukan feveret..tp bila dah famous cerita tu...terus jadi feveret..hahaha

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!