About Us

Tuesday, July 9, 2013

Ramadhan Datang lagi (^_^)



Alhamdulillah..esok kita dah nak menyambut bulan ramadhan. Semoga kedatangan bulan yang penuh barakah ni membawa beribu keberkatan untuk kita semua. Ok..malam ni dah boleh start solat terawikh dah!

In sha Allah..ramadhan kali niadalah  ramadhan pertama  saya sebagai isteri. Rasa excited nak bangun awal-awal pagi prepare sahur untuk suami, nak masak-masak time berbuka & berterawikh sama2. Even sekarang keadaan diri kurang sihat, selalu letih& masih lagi keluar spotting sikit2, saya harap sangat saya boleh menyempurnakan ibadah puasa kali ni. Pasal kesihatan tu memang saya berjaga-jaga jugak tapi In Sha Allah, kalau dah tertulis rezeki untuk kami pasti ada. Cuma saya tak nak stress sangat. Saya redha dengan apa yang bakal saya terima lepas ni. Untuk masa sekarang just keep calm & pray to Allah.



Lately ni memang husband yang banyak buat kerja-kerja rumah hatta memasak sekalipun. Oh! Kalau cerita bab dia “tung tang tung tang” dekat dapur memang boleh buat saya gelak je memanjang. Dengan asap tiba-tiba boleh penuh satu rumah, dengan bawang yg hampir hangit, dengan celoteh dia Tanya saya itu ini lepas ni nak masuk apa? Nak potong apa? Hehe…Memang lucu tapi seyes saya terharu. Sebab tu apa je dia masak, saya telan je tanpa complaint apa-apa. Pahit ke masin ke tawar ke, saya telan je. Hehe…..Yelah,  sayapun memang  betul2  xlarat. Balik keja ja mesti nak terus baring. Malam pukul 9.30 dah masuk tidur. Jadi cam malas pun ada. If kuat sikit, saya akan tolong masak je. Tupun husband yang prepare benda nak masak, saya just masak. Bab mengemas semua dia. Kadang-kadang ada juga beli makanan dekat luar tapi kami berdua lagi banyak masak dekat rumah la...Lebih terjamin kebersihan & kesihatan makanan. Masakpun main campak-campak je. Mudah! Hehe..

Hopefully Bulan ramadhan kali ni lebih baik buat kita semua dari yang tahun-tahun sudah. Bersyukur sebab diberi peluang untuk menikmati ramadhan sekali lagi. Bulan untuk berlumba-lumba buat amal kebaikan. Semua perbuatan baik dilipat gandakan pahala. Memang rugi kalau tak dimanfaatkan betul2.  Kalau tak boleh berpuasa ada lagi amalan lain yang boleh kita praktikan. Jom kita sempurnakan ibdah di bulan puasa ni!




Selamat menyambut ramadhan dan menjalani ibadah puasa buat semua Pembaca blog saya. Maafkan saya andai ada salah dan silap sepanjang coretan saya di blog ini =)

2 comments:

  1. Salam ramadhan jugak buat akak...
    semoga cepat sembuh..
    ('-')v

    ReplyDelete
  2. Same goes to me...bile hubby yg masak mkn bertambah...walhal die masak pe2 je..heheh..myb sbb kaaih syg..abb tu bile bini masak hubby mkn bertambh gak kn..

    Slam ramadan..

    Ols take care year dear...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!