About Us

Thursday, January 10, 2013

Hanya Mampu Berdoa




Lama terdiam dekat sini. Tak tahu nak tulis apa perkembangan saya yang terbaru. Kisah sambutan birthday yang lepas inagt nak tulis dekat sini tapi nantilah.... Tertangguh-tangguh sebab tak ada mood sgt skrg. Saya baru pindah duduk kulim xsampai sebulan pun lagi. 3 minggu tinggal sebumbung dengan husband, dia dah  kena hantar outstaion dekat Kuantan 10 hari, then next week pun akan tinggalkan saya lagi seminggu. Takpelah, tuntutan kerja, sebagai isteri harus memahami. Baru lagi bertukar ke sini tetapi, ada dugaan baru yang menjelma. Berita yang baik tetapi dalam masa yang sama jugak agak sedih lah jugak. Masih buat saya risau dan bimbang sampai sekarang. Kemungkinan kami akan ber PJJ lagi. Tak duduk sebumbung macam 3 minggu yang lepas. Tapi, masih menanti keputusan. Maybe next week kot tahu. Memang rasa moral down. Hanya menunggu jawapan yang positif. Mintak2 kami tak ber PJJ lagi. Kalau diingat pasal PJJ ni memang sedih, sebab dari time kenal, bercinta, bertunang, kahwin dah selalu PJJ tapi kalau dah itu yang tersurat buat masa ini, saya redha. Lagipun, tak salah bersabar untuk sesuatu yang lebih baik untuk kehidupan kami berdua. Perancangan Allah itu adalah yang sebaik-baiknya. Ada hikmah atas apa yang berlaku. Saya akan terus berdoa dan buat solat hajat agar doa kami dimakbulkan.

Doakan kami dapat hidup sama2 macam sekarang.

5 comments:

  1. huhu, kami pun.. tskkk.. tskk.. T___T

    ReplyDelete
  2. Insyallah...aku doakan segalanya dipermudahkan

    ReplyDelete
  3. hi dear..jgn sedey2..ade hikmah smua tu tejadi..ape pun besyukur dgn situasi skrg..Insyaallah.. ;)

    ReplyDelete
  4. kuatkn diri. ada membe sy pjj smpi 6tahun. 3 anak, bru dpt dok skali.

    ReplyDelete
  5. semoga semuanya dipermudahkan. sabar ye.. dugaan hanya untuk hamba-Nya yang kuat..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!