About Us

Thursday, September 27, 2012

Saya Dah Gagal Interview SPA , so mari balik ke Kulim!


Tq pada someone yang membantu saya dalam dilema hati. Tetang jawatan dengan goverment tu saya gagal. Hehehe..Tapi tak rasa apa sangat sebab dah tahu memang susah sangat-sangat to get a job. Dengan kesilapan yang saya buat time interview then ramai sangat pesaingnya saya tak berharap apa-apa. Bukan rezeki saya tapi experience interview tu Insya-Allah saya akan try guna di masa akan datang. Perancangan Allah itu adalah sebaik-baiknya =) .Tapi lega bila dah tahu result saya kena prepare untuk cari keja baru pulak.

Now, dalam pencarian. Apakah ada job untuk saya di sana? Risau tak dapat job tapi lagi risau nak ulang alik gi interview dari shah alam ke kulim. Jauh dan cutipun tak banyak. Lagi satu saya perlu menghantar notis 2 bulan. Lama kan tempoh tu? hmm...dekat tempat kerja sekarang semua ok. Suka keja sini tapi sampai bila nak macam ni kan? duduk jauh lagi banyak kos sebenarnya sebab still hidup macam orang bujang lagi dan tambah lagi duit untuk ulang alik.

Tapi, sabar jelah dulu. Husband saya nak saya cari keja dulu baru resign. Jangan ikutkan emosi sangat. Huhu...Tak boleh resign selagi tak dapat keja lain. Bila semua company taknak terima saya keja sebab notis 2 bulan tu lama sangat baru saya resign before dapat job lain.Huhu...lagipun, kalau ada rezeki Insya-Allah cepatlah saya dapat keja baru. Sedang dalam pencarian kerja. Mintak2 adalah kerja untuk saya di sana. Amin....

p/s: kena start update resume yang dah lama x berupdate tu! huhu..


7 comments:

  1. imah good luck ..aq doakan hang cepat dapat keja..amin

    ReplyDelete
  2. Gud luck..syaz pon gagal interbiu sambung belajar kelmarin..still mode sdey..tp life must go on & kita kena tros berusaha!

    ReplyDelete
  3. insyaAllah imah.. Allah permudahkan sumenye.. btul ckp laki ko jgn benti b4 dpt keje lain... insyaAllah ade je company nk terime notis 2 bulan ko tu sbb mcm aku notis 3 bulan.. so far ok.. tp xsure la klu bidang engineering xleh terime notis lame2..

    ReplyDelete
  4. gud luck..cepat2 update resume..insyaAllah ade la tu rezeki.apply kat jobstreet selalu.. eh, nape imah boleh tauhu cepat? bukan 8.10 ke result?

    ReplyDelete
  5. gud luck :) eh awal result awal boleh tahu? bkn 8/10 ke?

    ReplyDelete
  6. Imah, saya pun ada attend interview jugak sama mcm awk..tp result sy tak hadir temuduga.. tu yg buat lagi musykil..betul ke tu result yg rasmi?

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!