About Us

Thursday, April 12, 2012

Baju resepsi = Pending!

Dah balik kampung hari tu. Dah penat survey baju kahwin untuk majlis sebelah saya. 3 kedai sahaja yang saya pergi. Malas nak pergi banyak-banyak kedai. Just pergi terus ke butik yang saya berkenan design baju-bajunya. Itupun, saya tengok dalam Facebook jer. Zaman teknologi ni, semuanya di hujung jari kan? hehehe...Tapi, butik-butik pengantin yang saya pergi ni memang yang paling popular dekat Jitra la..Design baju dioarang, huh! cantik-cantik,  up to date dan superb! boleh naik juling biji mata nak memilih. Dapat pulak mata saya  ni pulak semuanya asyik berkenan yang mahal-mahal je.  Yang murah, tak pulak nak menjeling. Selera mengalahkan poket sendiri! Tapi bila poket pulak cakap tak boleh, terpaksalah redha aje. So, terpaksalah cari yang betul2 bersesuaian dan mengikut budget.Huhuhu...

Ingat ke kerja memilih baju pengantin ni mudah. Rupanya tidak! Walau banyak manapun baju yang tergantung di kedai dan nampak cantik-cantik belaka tak bermakna ianya cantik dan sesuai dengan saya dan Encik Tunang. Mula-mula memang dah jumpa yang berkenan di hati. Warna pun ok. Soft dan sesuai untuk kulit saya dan Encik Tunang, sesuai dengan ketinggian kami berdua.Kainpun tak adalah meleret sangat ( baju pengantin semuanya kain nak design meleret-leret panjang. Saya tak sukalah yang terlalu meleret, rasa susah bebenor nak jalan), ..pendek kata, saya sangatlah suka baju tu. Macam tu jugak dengan Encik Tunang.

TAPI, baju resepsi yang kami berdua berkenan tu sangatlah HAMPIR sama warna dan designnya dengan baju bertandnag yang saya DIY  sendiri. Warna biru muda dengan hijau Turquoise memang hampir sama..udahlah corak bunga fabrik dan design bajupun sama. Mula2 kiteorang macam tak kisah je. Siap bayar full lagi untuk sewa baju tu. Dalam hati fikir, tak samalah....mana sama tapi bila balik rumah tengok balik baju yang dah 80% siap di DIY saya rasa macam tak sedap hati pulak. Takkanlah nanti belek-belek gambar kawen, baju macam sama je? corakpun lebih kurang???

Light Blue

Green Turquoise
Same ke? macam same kan???

Saya tanya pendapat keluarga dan sedara saya yang lain. Diaorang terus cakap., "TUKAR!". baju dah dekat sebijik sama. Eh, sama ye warna biru muda dan hijau Turqoise tu? lepas tu diaorang tambah lagi, "Bunga dekat bajupun sebijik sama!". Adeh...nampaknya memang saya kena tukarlah kan. Encik Tunang pun cakap benda yang sama. Mula2 rasa macam tak sama, tapi lama2 tengok, rasa samalah pulak. Terus call owner butik tu cakap nak tukar baju. Dia cakap ok sebab lagipun masa kiteorang pilih baju dia ada cakap yang bulan 5 & 6 ni ada lebih 20 pasang baju baru akan masuk. Boleh pilih lagi lepas ni...kira kiteorang booking je dulu. Lagipun, saya dah malas nak cari tempat lain sebab bagi saya harga yang diaorng bagi sangat berpatutan lepas tu servicepun bagus.

Ok. Baju resepsi saya masih pending. Ada lagi 4 bulan 1 minggu nak kenduri baju resepsi pun tak jumpa lagi. Warna tema pun tak tahu lagi.....Hope so, bulan 6 masa saya balik kampung nanti jumpa baju yang saya berkenan. Risau jugak ni......

2 comments:

  1. ala kesiannyer...mjlis dekat dah tu....kn amik warna yg lain2 la..t br cantik nk tgok album...xla rase boring t...le r tgok bnyak kali...xpe2...jgn risau...semua akn berjalan lncar...insyaALLAH....

    ReplyDelete
  2. Tula..still xdapat lagi baju yang berkenan. Huhuhu....Thank's doakan saya =)

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!