About Us

Tuesday, March 20, 2012

Komen Orang Ramai Bila Belanja kahwin Cuma RM 5522.50

Masa tengah layari FB time lunch hour tadi ada kawan saya yang share pasal perkahwinan cara islam yang  kosnya cuma RM 5522.50. Seronok je bila tengok jumlah belanja tu yang tak membebankan.



Tapi rasanya, ini kenduri yang dicadangkan untuk sebelah pihak je dan majlis makannya dimasak sendiri secara bergotong royong. Mungkin sebelah lelaki tak buat kenduri kot.Saya taknak komen banyak sebab sayapun ada pendapat sendiri. Saya tertarik dengan komen2 orang tentang isu ni. Jom tengok respon diaorang yang mana sempat saya print screen.











Macam-macam respon kan? Ada yang setuju ada yang tidak. Tapi majoriti lelaki yang bagi komen semuanya nak majlis yang nilainya tidak mebebankan mereka. Bagi saya, cukuplah sebuah majlis yang sederhana, mudah , tidak memmbazir dan tidak membebankan saya, pasangan dan keluarga kedua-dua pihak. Bak kata pepatah, ukur baju di badan sendiri. Kehidupan selepas kahwin jauh lebih penting sebenarnya.

P/s : Hakikatnya walau bagaimanapun bentuk majlis perkahwinan zaman sekarang, yang kecil, yang sederhana, besar atau yang mewah, orang tetap juga akan mengata. So, bersabarlah sebab dunia ni takkan lepas dari orang yang sentiasa tidak berpuas hati dengan orang lain.

2 comments:

  1. Sy kawen tanpa pelamin n sanding kerana x dbenarkan dlm islam, duit hantaran tidak dtetapkan tepulang pd pihak lelaki kerana itu kan kira hadiah jd tpulang pd si pemberilah nk bg brape kan..xda pggl karaoke sb byk buruk dr baiknya..Alhamdulillah dah 3 anak,yg penting lepas je kawin xda beban hutang piutang

    ReplyDelete
  2. Syarp:setuju sangat dengan awak. Yg penting, lepas kawen xterbeban dgn hutang

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!