About Us

Tuesday, March 13, 2012

Cukuplah Satu je Kot? Entahlah..

Masih berfikir samaada nak buka satu lagi blog baru atau tak. Blog yang khusus untuk e-novel saya je tanpa perlu campur aduk dengan personal blog. Awalnya saya buat blog Menjaring Impian nipun memang untuk personal blog. Bukan untuk e-novel. Tapi bila saja2 tulis, tak tahu pulak ramai gak orang yang nak baca e-novel saya. Ramai jugak yang rajin melawat ke sini. Terima kasih ya!

Saya rasa malu jugak sebenarnya bila pembaca e-novel saya tahu personal life saya. Segan..sebab saya  tahu mereka ke sini bukan untuk membaca kisah2 peribadi saya tetapi e-novel saya yang jarang update tu.Huhu…Macam mana ye? Patut ke saya asingkan?

Kalau asingkan, saya tak tahu saya boleh manage atau tak. Saya dah buka FB lain yg khusus untuk penulisan je. Itupun saya tak aktif sangat. Bukapun jarang-jarang. Susah nak manage banyak email dan FB. Saya suka ada satu je….Nanti kalau buka blog baru, mesti saya akan jarang buka juga…huhuhu….tapi dalam masa yang sama saya nak rasa bebas menulis apa saja yang saya suka sebab memang hobi saya dari kecik2 suka menzahirkan perasaan saya melalui penulisan. Tidak terhad pada novel je. 

Kawan-kawan sendiripun saya try sorokkan blog ni. Mana yang tahu, tahulah..saya malu bila diaorang tahu minat saya yang suka tulis novel. Segan. Walaupun saya jenis banyak cakap, ramah tak bertempat tapi ada benda yang saya tak nak orang tahu. Macam minat menulis novel saya ni. Tambah2 kawan sendiri. Rasa malu je. Tapi dengan orang yang saya tak kenal, tak pernah berjumpa, saya tak segan pulak nak menulis. Aisey..kenapa saya ada perasaan macam ni ye?

Blog personal saya ni memang layak dipanggil “rojak”. Semua benda saya nak kumpul dekat sini. Macam semak je kan?hehehe..entahlah..masih berfikir nak asingkan atau tak. Patutke saya buka blog baru?


3 comments:

  1. imah.. aku rase better asingkan laa... sng ckit kot... yg ni ko wat personal ko.. skang ni ko update prep kawin kan.. pas kawin nnt for sure ko update bab pregnant..pastu update bab baby.. kang campo2 dgn novel ko plak....

    ReplyDelete
  2. Itu ar. Akupun rasa macam tu sbb dah mula rasa malu dan segan. Sbb setengah org datang blog ni just nak baca e-novel bukan cerita peribadi aku.Macam kena asingkan je kan?

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen!