About Us

Friday, February 3, 2012

Nak Jumpa Yang Tersayang

Insya-Allah..kalau tak ada sebarang aral, malam ni saya akan balik kampung. Naik bas je dengan mak teh saya. Masa time raya cina hari tu saya tak balik. Ingat nak atatend wedding kawan, tapi demam pulak. Tak pergipun. Hampir seminggu saya demam. Mujur tak kena denggi ke apa. Duduk rumah tanpa berbuat apa2. Datang kejapun bos suruh ambik mc lagi tapi kalau saya mc keja saya sapa nak buat kan?hehehe…

Ini Gambar paling latest saya dan family- Mereka yang sentiasa susah dan senang dengan saya


Bulan February ni Insya-Allah saya bakal dapat anak sedara ke-2. Tapi baby boy ke baby girl tak pasti sebab setiap kali scan, baby asyik nyorok je. Kepit kan main lagi. Nak kasi surprise lah tu! Tapi Dr cakap maybe baby girl. Best dan excited je rasa. Due date akak saya next week. Tapi kalau dia bersalin time saya balik ni lagilah saya suka. Tapi harap2 semuanya dipermudahkan. Kakak dan baby dua2 selamat dan sihat.


My mom adalah segalanya buat saya. Time susah dan senang memang dialah tempat saya mengadu. Time struggle gila dekat shah alam ni, kena ragut, kena rompak, kena ikut dengan lelaki, accident..sakit pinggang berbulan-bulan, prestasi belajar merudum, masalah kewangan, memang maklah kekuatan semangat untuk saya. Mak saya ada masa garang jugak tapi saya tetap nak bercerita macam-macam benda. Kena marahpun xpe asalkan mak sudi nak dengar. My dad memang garang. Bekas polis kot. Luar hal2 perasaan je saya akan report dekat ayah. Pasal motor rosak, keta, umah, semuanya dialah rujukannya.

Bila ada masalah, tak semua benda saya boleh cerita dengan mereka. Ada masa kena pandai survive dan selesaikan sendiri. Kalau hal penulisan novel, family memang lansung tak pernah tahu minat saya. Saya tak pernah share pun dan buat sengap2 je. Saya memang tak ada pendorong ke arah itu. Dari duduk dengan family lagi saya memang jenis independent. Nak beli apa-apa saya suka, saya usaha kumpul duit sendiri. Lepas SPM terus saya kerja part time nak cari duit poket. Time dekat UiTM pun saya buat part time kerja dekat McD cari duit. Kalau boleh taknak susahkan family. Dalam semua adik beradik, saya sorang sahaja yang bekerja. Kakak lepas kahwin terus jadi suri rumah. Adik lelaki kerja asyik tak tetap je. Dapat jadi polis, dia gi training tak sampai sebulan dia berhenti. Dia masih lagi mencari arah tuju. Adik perempuan masih bersekolah. Dah tingkatan 5. Saya bekerjapun, gaji bukanlah sebanyak mana. Baru keja kan. Yang mana boleh tolong saya tolong. Kadang-kadang rasa sedihpun ada bila nak kahwin ni. Sedih nak mulakan hidup baru dan ikut husband. Selagi saya masih single ni, saya cubalah buat yang terbaik untuk family. Adik beradikpun 4 orang je. Saya pulak banyak berperanan sebagai ank sulung…


Saya nak cepat balik sebab ada masalah yang kena selesaikan. Dugaan menimpa nimpa sekarang. Sabar jelah...Allah tahu apa dalam hati saya.

2 comments:

Terima kasih sudi komen!