About Us

Monday, January 23, 2012

Cuti Yang Tak Macam Cuti

Assalammualaikum......korang sihat? Saya alhamdulillah dah semakin ok walaupun belum sepenuhnya sihat. Masih ada kudrat untk menulis disini. Huhuhu...Hari ni dah masuk hari ke -5 saya tak sihat. Demam, batuk, sakit tekak dan selsema. Complete set! Tapi demam, alhamdulillah dah ok. Bekalan ubat yang doktor bagi masa hari pertama sakitpun dah habis, tapi sakit tak juga sembuh2. Huhuhu...

kali ni demam saya agak teruk sampai saya lansung tak boleh tido, badan menggeletar kesejukan, tubuh membahang panas dan batuk tak henti2 sampai sakit dada dan seluruh badan. Huhuhu...sedih. Tekak pun sampai luka dan bengkak sebab asyik batuk. Dapat pulak batuk kering, memang sakit sangat. Semalam, saya kuatkan semangat pergi jumpa Dr lagi. Lepas check, Dr cakap tekak saya bengkak + merah +luka. Dr tambah lagi ubat dekat saya. Kadang2 rasa macam nak termuntah jer asyik telan ubat2 ni tapi demi nak cepat sembuh kenalah bertahan. Selama 5 hari saya tak lalu makan lebih2 lagi nasi. Makan dua tiga suap dah stop. Rasa nak termuntah bailk. Mulut rasa pahit. Tapi sebab taknak perut kosong, makanlah juga biskut dan roti sikit. Perut nipun bila time demam, asyik ngidam nak makan benda benda mahal jer, pizzalah, mcd lah, kfc lah..terpaksalah saya turutkan. kalau tak, satu bendapun tak boleh makan..seyes, sangat sadis terasa hidup time ni.

Kalau dicampur-campur cuti weekend +public holiday semuanya ada 4 hari. Tapi dicampur pulak dengan MC saya yang 2 hari tu, total cuti saya adalah 6 hari. Alhamdulillah...mujur saya sakit time cuti. Bolehlah jugak berehat dan tido di rumah walaupun xdapat berbuat apa2. Nak buat macam mana, dah takdirnya begitu. Harus sabar dengan dugaan sakit yang Allah berikan. Harap-harap esok saya dah ok sebab cuma tinggal sehari sahaja lagi nak recover, sebab lusa dah keja. Huhuhuhu.....


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi komen!